onsdag 18 juni 2014

Filmen om endometrios

Det var mycket fokus kring endometrios i slutet av förra veckan, inte bara i SVT, utan massa saker hände även på Endometriosföreningen. De lanserade nämligen sin nya hemsida!

Men det var inte det enda föreningen lanserade. De lanserad även sin informationsfilm om endometrios som de producerat med stöd av Allmänna Arvsfonden. Jag måste säga att den är riktigt bra och jag blev berörd av att se den. Det är mycket i kvinnornas berättelser som jag känner igen. Den är 27 minuter - se den!


Endometriosföreningen har även medlemssidor där de bland annat lägger upp medlemsbloggar - och där finns jag med nu! Är du inte medlem i föreningen tycker jag du ska bli det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com