torsdag 5 juni 2014

Överstimuleringens fortsättning

Jag är äntligen utskriven! 

Det blev jag redan igår men efter en vecka på sjukhus är jag rätt matt. Kroppen arbetar åt rätt håll - både vikten och bukomfånget går neråt. Jag har lättare att äta och mår inte illa längre. 

Det som inte har blivit bättre är min andning.

Jag går på kontroller varje morgon på kvinnoavledningen, för att mäta just bukomfång och vikt, så idag passade jag på att nämna att jag har tungt att andas. Jag har dessutom fått en konstig hosta som kommer när jag byter position, t ex när jag lägger mig eller vänder på mig. Jag är inte förkyld och det är ingen vanlig ret- eller slemhosta.

Läkaren lyssnade noga på mina lungor och konstaterade att jag nog har vätska i lungorna. Troligen har jag haft det några dagar men att det är först nu, när de andra symtomen börjar avta, som det märks. Vätskan i lungorna kommer med andra ord också av överstimuleringen.

Så idag har jag gjort lungröntgen. Svaret får jag antagligen imorgon när jag träffar läkaren igen. Hade det varit allvarligt hade hon väl hört av sig under dagen. Det är skönt att de lyssnar på mig och tar mina symtom på allvar, även om det bara är lite vätska.

Jag är i alla fall sjukskriven drygt en vecka till att börja med. Om det behövs kan den förlängas ytterligare, när jag ska på ett ordentligt återbesök nästa vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com