måndag 26 maj 2014

Det är dags att ta Ovitrelle

Jag gick fram till receptionen, la fram mitt körkort, sa att jag skulle till ultraljudsavdelningen men att jag antagligen inte fanns inbokad. 

Det är en härlig känsla att bli motbevisad ibland - för inbokad var jag! Kommunikationen mellan vår ivf-klinik och mitt sjukhus fungerar.

Idag var det dags för ett nytt ultraljud för att räkna äggblåsor. De senaste dagarna har jag "surfat" på stimuleringen som jag gjorde förra veckan. Även om jag tog sista sprutan med Menopur i onsdags så har medicinerna fortfarande verkat, vilket dagens resultat visar: 

Drygt 10 äggblåsor på vardera äggstock som var mellan 15-25 mm. Ikväll ska jag ta Ovitrelle, ägglossningssprutan, för på onsdag är det äggplock.

Det är dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com