torsdag 3 juli 2014

Sommarpod i Efter endometrios: Den dolda folksjukdomen

Sommar, sommar, sommar...
eller 
Sommar, sommar, endo

Såhär i sommartider är Sommar i P1 en given tradition. Även om jag inte lyssnar varje dag, så är det inte en riktig sommar utan att ha lyssnat på några program i alla fall. I sommar har jag bland andra lyssnat på Nathalia Edenmont prata lite om sin infertilitet och ser fram emot när Sofia Helin ska prata imorgon. Jason Diakités program rekommenderar jag också varmt.

Jag söker fortfarande regelbundet internet på jakt efter nya forskningsrön, bloggar och ny information om endometrios. Häromveckan upptäckte jag på riktigt podcasts (jag är lite trög i starten) och fick en lysande idé: en sommarserie med poddar om endometrios. Så om ni känner att dagens sommarpratare inte är tillräckligt intressant, kan ni lyssna på ett program här istället en gång i veckan under sex veckor.

Det finns så mycket mer information om endometrios på engelska. Detta märks tydligt när jag ganska lätt kan hitta poddar och youtube klipp på engelska, men måste leta betydligt mer för att hitta bra på svenska. Men - det finns undantag.


Dagens sommarpod är ett svenskt program om endometrios - den dolda folksjukdomen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com