onsdag 24 september 2014

Ett stort tack för ökad medvetenhet!

Först och främst vill jag skicka ett stort tack till Libra, som hjälper mig att sprida medvetenhet om endometrios! Alla röster behövs för att kunskapen om endometrios ska öka. Därefter vill jag säga hej och välkomna hit, alla ni som är nya här. Hoppas ni stannar och att ni också hjälper till att sprida kunskap.

Det finns olika sätt att bidra till medvetenhet. Den senaste trenden för att skapa medvetenhet är att göra något extremt, för en god sak. Under hösten har flera framstående personer och vanliga människor hällt isvatten över sig, för att skapa medvetenhet om ALS och för att bidra till forskningen. Därefter utmanar de andra att göra samma sak.

Nu har ett liknande initiativ startats för endometrios, men istället för att hälla en hink med iskallt vatten över sig är utmaningen att dricka ett rått ägg.

Jag har inte gjort detta... än... men det finns de som är modigare än mig. 

Vågar du?

Evelina F

Madeleine Säljö (medgrundare till Medsystrar, bloggar på mitt lilla jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com