torsdag 9 oktober 2014

Rödluvan och endometrios

Att känna sig ensam i sin smärta är inte ovanligt. När det kommer till endometrios är det definitivt inte ovanligt. Trots att endometrios är så pass vanligt är det fortfarande tabu att prata om mens. Det är inte konstigt att känna sig ensam om ingen pratar om endo.

Jag kommer tillbaka till det här gång på gång, men det är ett tecken på hur mycket jag brinner för frågan. Hur mycket jag vill sprida kunskap, sprida hur många kvinnor som lider i det tysta - ensamma. Det är inte rätt!

Det här är en kort TED-film om endometrios, som utgår från sagan om Rödluvan och vargen. En bra film som lockar till skratt - mitt i eländet - men som träffar mitt i prick. Okunskap, onödigt lidande och ensamhet. Och en stor, stygg varg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com