onsdag 17 december 2014

Totalkrasch

Ja, vad ska jag säga? Annat än att kroppen nu sagt ifrån. 

Tröttheten är total och värken är också här. På ett kort besök, har jag bestämt. Jag är inte förvånad och jag inte rädd. Det är snarare förväntat. I fredags hade jag en urladdning som hette duga och igår var också en lång, påfrestande dag. 

Jag har gjort mina "måstedagar" på jobbet, så nu är det dags att jag helt lyssnar på kroppen. Gällande allt jag gör. Inklusive bloggen - trots allt jag vill skriva om.

Jag vill skriva om att HEJ BLEKK (Michaela Larsson) har temavecka: endometrios, där gästbloggare berättar om hur det är att leva med endometrios. 

Jag vill skriva om att Cissi Wallin på Mama, har omnämnt mig på sin blogg [stolt!]. 

Jag vill skriva ett långt inlägg om... eh... 

Ja, det är väl här jag inser att - nä, det blir inget inlägg den här veckan. Inget av de här inläggen kommer att bli skrivna.

Jag hade tänkt börja min blogg-julledighet nästa vecka, men det är lika bra att börja nu. Hjärnan och kroppen samverkar ändå inte. Inläggen kommer att komma när de kommer. Till exempel kommer jag givetvis berätta om hur mitt samtal med vår ivf-läkare går (telefontid imorgon!), när jag har ork.

Om inte annat så hörs vi när det nya året har börjat!

God Jul och Gott Nytt År från Efter Endometrios
Ett julkort till alla mina underbara läsare!
Bild: PublicDomainPictures/pixabay.com; kula, pepparkakor; edit: Hedwig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com