torsdag 7 augusti 2014

Sommarpod i Efter endometrios: Ligga med P3

Musten gick ur mig efter senaste svängen på sjukhuset. Det är först nu - en dryg vecka efter jag blivit utskriven - som värken på riktigt börjar lägga sig. 

Jag mår som bäst när jag ligger i solen, i värmen. Då är värken som lugnast. Så jag klagar inte över det fina vädret.

Som avslutning på min podserie kommer en pod från Ligga med P3. Den 25 mars i år hade de ett helt program om endometrios under endometriosmånaden. Den handlar om endometrios i allmänhet och två tjejer med endometrios intervjuas.

Sommarpratarna fortsätter givetvis några dagar till och det finns några guldkorn kvar. Mitt hetaste tips är Loa Falkman som har sitt program den 16 augusti, alltså om en dryg vecka. Ni kanske tänker: "Varför ska jag lyssna på den gamla gubben?" och det ska jag berätta för er.

Jag tycker om musik. Jättemycket. Jag älskar klassisk musik och jag är fullkomligt tokig i klassisk sång; det vill säga opera och sånger skrivna före 1900-talet. Loa Falkman är operasångare i grunden och det är där han är som allra bäst.

Så, därför vill jag slå ett slag för den klassiska sången. Njut!

Men fram till dess får ni lyssna till reportaget "Endometriosen tog nästan hennes liv".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com