fredag 22 augusti 2014

Viljan och Förståndet

Har du någon gång gjort ett beslut baserat på vad din vilja vill och inte på vad ditt förnuft säger åt dig?

Jag lät Viljan styra i veckan. Det var länge sen jag tillät det, men Viljan hade så bra argument att jag föll för alla fina ord. Jag har mått bättre de senaste veckorna. Jag har haft mindre värk. Jag har klarat att jobba utan större problem. 

Viljan ville prova att skära ner på en smärttablett igår. Viljan hade fel.

Det är på ett sätt fantastiskt att en tablett mindre får huggen att komma tillbaka, att molvärken blir mer intensiv och att samma tablett som tas lite, lite senare inte hjälper mot värken då!

Värken la sig inte igår, inte i morse (trots normal tablettdos) och under dagen har den varit lika oförändrat intensiv. Förståndet förstår att det aldrig är en bra idé att släppa fram värken, inte ens för en kort sekund. 

Viljan lär sig aldrig.

På grund av Viljans envishet har Förståndet fått råda idag. Värmedynan följde med på en lugn halvdag på jobbet. Vila under eftermiddagen. Förståndet har även det bästa argumentet ikväll: en av de starka smärttabletterna, för att på riktigt trycka tillbaka värken. En gång för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com