måndag 3 mars 2014

Vad är endometrios?

Första gången jag hörde ordet "endometrios" var efter min operation. Jag hade sökt vård för akuta buksmärtor i två veckors tid, slussats fram och tillbaka mellan kirurg, ortoped och gyn. När beslutet väl togs om operation var det gyn som gjorde den och tur var väl det.
 
Att förklara alla aspekter av endometrios tar tid och plats, så som tur är finns det en bra informationsfilm gjord av World Endometriosis Society. Den är visserligen på engelska men ändå tydlig.

 

För er som hellre vill läsa själva har jag skrivit ihop en informationstext utifrån information jag hittat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com