söndag 2 mars 2014

Glöm inte skrattet

Through humor you can soften some of the worst blows that life delivers. And once you find laughter, no matter how painful your situation might be, you can survive it.
Glöm inte att skratta. Bild: BrainyQuote

Jag har en vass galghumor. Även när jag har som mest ont kan jag komma med ironiska och roliga kommentarer så att min familj häpnar. Den dagen då jag inte kan skämta åt min situation är det fara å färde. Att se det roliga och ironiska i en situation är en ventil för mig, för att kunna processa vad jag går igenom. Skrattet är viktigt - det är förlösande.

Glöm inte att skratta. Åt din situation, åt biverkningar, åt sjukhus och allt annat som är jobbigt. Skratta tills du gråter och svär högt om du behöver det. Det viktiga är att få ut sig känslorna och inte hålla dem inom sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com