onsdag 1 mars 2017

Endometriosmånaden 2017

Idag är det 1 mars - Yellow Shirt Day, starten på endometriosmånaden mars och tre år sedan jag startade bloggen!

Själv vaknade jag med så mycket värk att jag höll på att krypa ur mitt eget skinn. Det blir så när alla tabletter slutat verka under natten... Som ni förstår har jag inte jättemycket energi att orka engagera mig.

Senaste smärtskovet har fått mig att fundera på hur jag förklarar endometriossmärtan. Jag pratar ofta om knivar och allehanda vassa och heta saker... men bilder säger mer än tusen ord - eller hur?


Bilder:  Gula Bandet, Hedwig;
Hello 2009, Evil Erin/flickr.com;
Ka-boom (lightning), Leszek Leszczynski/flickr.com;  
Machete, Rex/Wikimedia Commons;
Kris pamor, Gunkarta/ Wikimedia Commons;
resterande bilder fria enligt Creative Commons.

(Ibland brukar jag visa hur endometrioshärdar (de två röda i mitten) ser ut för icke-endo-folk (de som inte har eller lever nära någon som har endometrios), bara för att visa att endometrios är något väldigt konkret. Visst ser det ut som blåsor som gör jävligt ont? Endo gör jävligt ont!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com